معرفی فناپ و خدمات آن
پله پله تا افقهاي روشن
شرکت فناوري اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد آريان (فناپ) در سال 1384 با سرمايهگذاري گروه مالي پاسارگاد و جمعي از متخصصان و كارآفرينان صنعت فناوري اطلاعات و ارتباطات به صورت سهامي خاص تاسيس شده است..
شرکت فناوري اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد آريان (فناپ) در سال 1384 با سرمايهگذاري گروه مالي پاسارگاد و جمعي از متخصصان و كارآفرينان صنعت فناوري اطلاعات و ارتباطات به صورت سهامي خاص تاسيس شده است. هر چند اين شرکت در ابتدا قرار بود تنها نيازهاي گروه مالي پاسارگاد به فناوري اطلاعات را برطرف کند، اما به مرور زمان تعدادي ديگر از بانکهاي کشور، مؤسسات مالي و اعتباري و شرکتهاي بزرگ نيز خواهان خدمات اين شرکت شدند. از ميان مشتريان امروز اين شرکت ميتوان به بانکهاي سينا، پاسارگاد، دي، گردشگري، ملي، کشاورزي، صنعت و معدن و نيز شهر کتاب، ايرانسل، رايتل، همراه اول، بيمه دانا و... اشاره کرد.
خدمات فناپ
شرکتهاي فناور، به خصوص آن دسته از شرکتها که در زمينه فناوري اطلاعات و ارتباطات عمل ميکنند، لازم است دائما خود را با اتفاقات روز هماهنگ و با ارائه محصولات جديد، نيازهاي مشتريان را برطرف کنند وگرنه خيلي زودتر از آنچه فکرش را هم بکنند، کارشان از سکه خواهد افتاد. شرکت فناپ با علم به اين موضوع روز به روز در حال گسترش دانش و خدمات خود است. ارائه خدمات پولي - مالي به بانکها، بورس و بيمه، پرداخت تجارت الکترونيک، سلامت هوشمند و خدمات عمومي، ارتباطات و سرويسهاي ارزش افزوده و انجام پروژههاي بزرگ فناوري اطلاعات در قالب EPC از جمله فعاليتهاي اين شرکت است.
اما اين خدمات دقيقا به چه معناست؟ براي مثال، آنچه با عنوان خدمات پولي - مالي از آن ياد ميشود، به خدمتي اشاره دارد که در آن، بر اساس بهترين شيوهها و پيشرفتهترين روششناسي، راهحلهاي مالي ايجاد شده که از طرفي هزينهها را در موسسات مختلف مالي به پايينترين حد ميرساند و از طرف ديگر الگوهاي توسعه کسب و کار را به بهترين نحو در اختيار اين موسسات قرار ميدهد. جز اين مورد، ميتوانيم به جزئيات خدمات پرداخت و تجارت الکترنيک بپردازيم که در آن شرکت فناپ با تمرکز بر شيوههاي نوين پرداخت در صنايع گوناگون، علاوه بر ارائه سرويسهاي معمول مبتني بر فناوري اطلاعات از قبيل کارت، پايانههاي فروش، دستگاههاي خودپرداز و کدهاي دستوري موبايل، خدمات نوآورانهاي چون شناسههاي پرداخت، QR CODE و... را نيز در سبد خدمات خود قرار داده و در حوزه تجارت الکترونيک نيز براي کاهش هزينه مبادلات، سرعت بخشيدن به انجام آنها و... فروشگاه يک تماس و براي اعتلاي فضاي فرهنگي کشور نيز فروشگاه اينترنتي شهر کتاب را راهاندازي کرده است.
از سوي ديگر، نفوذ فناوري اطلاعات در فرايندهاي روزانه به سازمانها، معادن، پالايشگاهها، مراکز توليد، فروشگاهها و بسياري از حوزههاي ديگر نيز تسري پيدا کرده، به گونهاي که نرمافزارهاي يکپارچهاي تحت عنوان ERP، سازمانهاي بزرگ را هدف قرار داده و توسعه زيادي پيدا کرده است. اين نرمافزارها سيستمهاي از پيش طراحيشدهاي هستند که پس از اندکي تغييرات، توسط مشاوران پيادهساز و مشاوران تحليل فرايندهاي سازماني، پيادهسازي و اجرا ميشوند و در بسياري از موارد، سازمانها به دليل اجبار در تبعيت از منطق حاکم بر اين نرمافزارها، مجبور به اصلاح و بازبيني مجدد فرايندهاي خود ميشوند. اما نرمافزارهاي يکپارچه ERP شرکت فناپ، برخلاف نرمافزارهاي قديمي که در سازمانها و از طريق واحدهاي مختلف سازماني توسعه پيدا ميکردند، مجموعهاي يکپارچه با ماژولهاي مختلف هستند و هر زمان که نياز به استفاده از ماژول ديگري باشد، اين کار به راحتي صورت ميپذيرد.
اين شرکت همچنين توانسته است طرحهاي داخلي قدرتمندي را در بخشهاي مختلف مخابراتي چون اينترنت ثابت، اينترنت همراه، اينترنت در سطح شهر به صورت وايفاي (چتر وايرلس) و ديتاسنتر ارائه دهد و با فراهمسازي زيرساختهاي لازم فني در اين عرصه، خدمات عرضه کند.
فرداي فناپ
بيگمان آنچه يک شرکت را در زمره شرکتهاي موفق و فعال قرار ميدهد، نه فقط نگاه دقيق به نيازمنديهاي زمان حال، بلکه داشتن نگاهي عميق به آينده و برنامهريزي منظم براي آن است. شرکت فناوري اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد آريان نيز در همين راستا براي خود چشماندازهايي در نظر گرفته است. اهداف و ماموريتهايي که براي رسيدن به اين چشمانداز در فرصتي 5 ساله مشخص شدهاند، عبارتند از: تمرکز بر ماموريتهاي کليدي هلدينگ پويا شامل پيمانکاري عمومي، راهاندازي، توسعه کسب و کار و بنگاهداري، فعاليت در حوزههاي سهگانه پردازش تراکنشها، هوشمندسازي محيط زندگي با فناوريهاي ميانرشتهاي و کسب و کارهاي فناورانه مبتني بر خدمات مالي و سرمايهگذاري، زمينهسازي بهبود کيفيت زندگي از طريق نوآوريها و فناوريهاي اطلاعاتي و ارتباطي و ارائه راهکارهاي جامع و قابل استفاده در عرصه هوشمندسازي شهر، سازمان، شهروند و همچنين پشتيباني بازرگاني از اين راهکارها، تلاش در جهت بينالمللي شدن، تجاريسازي و صادرات خدمات و محصولات از طريق يافتن شرکاي استراتژيک منطقهاي و بينالمللي، ايجاد نمايندگي و توسعه همکاريهاي پايدار به منظور گسترش بازارهاي داخلي و منطقهاي، تکميل زنجيره ارزش در زمينه فناوري اطلاعات و ارتباطات اعم از فکرافزار، نرمافزار، سختافزار و شبکه در بازارهاي هدفگذاري شده در زمينههاي اقتصادي، صنعتي، تجاري و خدماتي، تحقق حداکثر رضايت و خشنودي مشتريان با تکيه بر سرمايههاي انساني کارآمد و خلاق و خلق راهکارهاي بهينه در مديريت و اجراي پروژههاي بزرگ و ارائه محصولات و خدمات، زمينهسازي تحقق چشمانداز در عرصههاي مديريت، کارکنان، جذب نخبگان و مسئوليتهاي اجتماعي هلدينگ.
منبع:ماهنامه ی دانش بنیان
ارسال به دوستان